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The 7th Korea International Tourism Fair: Promoting Regional Tourism a…

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작성자 최지우기자 작성일22-08-25 16:03 댓글1건

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[HYP Global = Reporter JiWoo Choi] The 7th Korea International Tourism Fair was held at the Kintex's 1st Exhibition Hall for four days, from August 11 to 14. Various tourism content such as domestic culture, beauty, and medical care were introduced in regional booths, and interactive experience booths that encouraged people's participation were also held. 


There were various events for both Koreans and foreigners, including local tourism promotion centers, travel product sales centers, domestic and foreign safety travel guides, and overseas travel information centers. Exhibition hall tours were also provided for regional officers and politicians who visited this event. In each booth, specialties and representative industries featuring regional characteristics were introduced, and materials containing regional information such as videos and brochures were provided in multiple languages. At the Icheon City booth, a special product of the Icheon Rice and Pottery Making Event was held. Religious experience opportunities such as Temple Stay, organized by the Cultural Corps of Korean Buddhism, were also popular among people.


On the 12th, at the Smart Tourism Conference hosted by Kyung Hee University's Smart Tourism Research Institute, lectures on various topics such as sustainable smart tourism, the impact of Covid-19, and smart cities were held. A Smart Tourism City is "a tourism city that ultimately ensures sustainable development along with improving the quality of life of residents by promoting and improving tourist experiences and interactions at tourist destinations." This aims to provide more convenient services by applying smart technology to tourism services through local tourism platforms, collections of tourism data and smart digital infrastructure. In modern society, rapidly adapting to a digitalized lifestyle, tourism with advanced technology is expected to be attractive with easy access and information. 


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[Icheon City booth]


At the Korea International Tourism Awards (KITS Awards) held on the morning of the 13th, Icheon City won the grand prize, Yongin City won the excellence award, and Gyeonggi Province won the popularity award. The fair, which dealt with the importance of communication and exchange of information through tourism under the theme of "Travel Becomes a Daily Life!" ended on the 14th. 


The 8th International Tourism Fair is scheduled to be held in August 2023.



Reported by JiWoo Choi, University of Rochester, jchoi93@u.rochester.edu


 

 

 

제 7회 대한민국 국제 관광 박람회: 지역 관광 증진과 스마트 도시관광의 발전을 위하여


[HYP 국제=최지우 기자] 지난 8월 11일 부터 14일까지 나흘간 킨텍스 제 1 전시장 3홀에서 제 7회 대한민국 국제 관광박람회가 개최되었다. 국내 문화, 뷰티, 의료 등 다양한 관광 콘텐츠들을 지역별 부스에서 만나 볼 수 있고, 직접 체험 해 볼 수 있는 프로그램으로 구성되어 있어 사람들의 참여를 도모하였다. 


본행사에서는 지자체 관광 홍보관, 우리 지역 여행 상품 판매관, 국내외 안전여행 안내관, 해외 여행 정보관 등 내국인과 외국인을 위한 다양한 이벤트들이 열렸고 전시장 투어도 진행되었다. 각 부스에서는 지역별 특색을 잘 나타내는 특산품들과 대표적인 산업이 소개되었고 영상과 책자 등 지역 정보가 담긴 자료들도 다국어로 제공되었다. 이천시 부스에서는 특산물인 이천 쌀과 도자기 만들기 행사가 열리고 있었고 한국불교문화 사업단에서 주관한 템플스테이와 같은 종교 체험 기회도 소개되었다.


12일, 경희대학교 스마트 관광 연구소의 주관으로 열린 스마트 관광 컨퍼런스에서는 지속가능한 스마트 관광 콘텐츠와 코로나 19의 영향, 스마트 도시 등 여러 주제의 강연이 열렸다. 스마트 관광 도시란, “관광 목적지에서의 관광객 경험과 상호작용을 촉진하고 향상시킴으로써, 궁극적으로 거주민들의 삶의 질 향상과 함께 지속가능 개발을 보장하는 관광도시” 이며, 지역관광 플랫폼, 관광데이터 수집 및 활용, 스마트 디지털 인프라 구축을 통해 스마트 기술을 관광 서비스에 적용시켜 더욱 편리한 서비스를 제공하고자 하는 목표를 가지고 있다. 빠르게 디지털화 되어가는 현대 사회에서 첨단 기술이 접목된 관광산업은 사람들에게 쉬운 접근성과 정보의 제공으로 매력적으로 다가올 것으로 예상된다. 


13일 오전에 열린 대한민국 국제 관광 어워드 (KITS 시상식)에서는 이천시가 대상을 수상했으며 우수상은 용인시, 광역자치단체 인기상은 경기도가 수상했다. ‘여행이 일상이 되다!’ 라는 주제로 관광을 통한 소통과 교류의 중요성을 다룬 이번 박람회는 성황리에 14일 막을 내렸다. 


제 8회 국제 관광박람회는 2023년 8월 개최될 예정이다.




최지우 기자, 로체스터 대학교, jchoi93@u.rochester.edu




 

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댓글목록

최소장1님의 댓글

최소장1 작성일

좋은글 감사합니다 ^^