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Netflix Cornering OTT Market In Southeast Asia: involving audience…

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작성자 정채린기자 작성일22-07-31 23:57 댓글0건

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 [HYP Economy=Chaelin Jung Reporter] Netflix has been eying making its service more competitive in Indianetflix. This move comes at a time when video streaming services are undergoing a surge in content consumption and subscription growth as people are locked  up to their homes due to the pandemic.  Netflix had debuted a low-cost mobile-only plan for the India market and has also piloted discounted long term subscription plans as well as free content access to non-members in the country for a limited time. 

 

Netflix manipulated search results amid controversy over Cuties movie,  report says - CNET

 

 In South Korea, major players such as CJ E&M and SK Telecom, which controls the current dominant streaming service, turned down partnership requests, hoping to prevent Netflix from becoming a major player by denying it access to local content that South Koreans might want to stream. After a few years, however, as of now, the tables are turned.  For example, JTBC has licensed shows such as Man x Man, which runs on Netflix an hour after it airs on JTBC, and others such as Chef and My Fridge and Abnormal Summit, which air the next day. LG Plus, a local mobile carrier, has also partnered with Netflix in the hopes of increasing subscribers as South Koreans increasingly transition to consuming movies and dramas on mobile devices.


Netflix's Chef & My Fridge should be your newest cooking competition  obsession - The Verge


 

It seems that regional players should  take note of Netflix's strategies to survive the fierce competition in entertainment market.  Netflix acquired original-language feature films from across the region to attract new regional subscribers. These films included the Indonesian action film Headshot by Indonesian directors Timo Tjahjanto and Kimo Stamboel with rising action star Iko Uwais. Another strategy was to focus on genres that can cut across national and linguistic barriers. Garon De Silver, HBO Asia’s director of production, said: “Despite different languages and culture in Asia, they  shared common beliefs in supernatural creatures. Asians believed in the same monsters they just had different names for them.” This points out Netflix's culture based marketing is highly effective. 

 

 

넷플릭스는 인도넷플릭스에서 서비스를 더욱 경쟁력 있게 만드는 데 주목하고 있다. 이러한 움직임은 코로나로 인해 사람들이 집에 갇히면서 비디오 스트리밍 서비스의 콘텐츠 소비 및 구독 증가가 급증하고 있는 시기에 나온 것이다. Netflix는 인도 시장을 위해 저렴한 모바일 전용 요금제를 선보였으며 할인된 장기 구독 요금제와 제한된 기간 동안 비회원에게 무료 콘텐츠 액세스를 시범 운영했다.

 

한국에서는 현재 지배적인 스트리밍 서비스를 제어하는 ​​CJ E&M SK Telecom과 같은 주요 플레이어가 한국 사람들이 원하는 로컬 콘텐츠에 대한 액세스를 거부하여 Netflix가 주요 플레이어가 되는 것을 방지하기 위해 파트너십 요청을 거부했다. 그러나 몇 년이 지난 지금 현재 상황은 역전됐다. JTBCJTBC에서 방영된 지 한 시간 후에 넷플릭스에서 실행되는 Man x Man과 같은 프로그램과 다음 날 방송되는 냉장고를 부탁해, 비정상회담과 같은 프로그램에 라이선스를 부여했다. 국내 이동통신 사업자인 LG 플러스도 한국 사람들이 점점 더 모바일 기기에서 영화와 드라마를 소비하는 추세로 전환함에 따라 가입자 증가를 희망하기 위해 넷플릭스와 제휴했다.

 

치열한 엔터테인먼트 시장 경쟁에서 살아남기 위한 넷플릭스의 전략에 지역 업체들이 주목해야 할 것으로 보인다. Netflix는 새로운 지역 가입자를 유치하기 위해 지역 전역에서 원어 장편 영화를 인수했다. 이 영화에는 인도네시아 감독 Timo TjahjantoKimo Stamboel과 떠오르는 액션 스타 Iko Uwais의 인도네시아 액션 영화 Headshot이 포함된다. 또 다른 전략은 국가적, 언어적 장벽을 넘을 수 있는 장르에 집중하는 것이다. HBO 아시아의 프로덕션 디렉터인 가론 드 실버(Garon De Silver)는 다음과 같이 말했다. 아시아인들은 같은 괴물을 믿는다. 단지 이름이 다를 뿐입니다.” 이는 넷플릭스의 문화 기반 마케팅이 매우 효과적임을 시사한다. 

 

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